Wednesday, October 28, 2009

Status Quo & Foamrollers

Bade hemaktiviteter och jobb passerar forbi i en relativt ansprakslos status nu. Pa kvallstid kanns det som jag borde ha hur mycket tid som helst over for en 'massa' annat (fast egentligen gor man ju inget speciellt - visst ar det konstigt?). Rehab-massigt har jag gjort precis som fysioterapeften sager: undvikit lopning men daremot kor jag latt benstyrka och stretching pa kvallarna hemma, allt enligt ordination. Dessutom gick jag och kopte en foamroller idag pa lunchen. Liten och natt, drar inte speciellt mycket utrymme. Ska anvanda den framst i sidled langs laret och ned till knat (gor ganska ont men det kanns att det ar jatteeffektivt). Synd att vadret har blivit kallt och regnigt igen, det ar inte sa mysigt att vara i poolen da. I senaste Runner's world var det passande nog en "injury special", dvs 40 sidor smockfull lasning med fokus pa loparskador, symptom, rehab osv, - valdigt passande just i dessa tider.

Humoret ar pa topp anda - jag VET ju att jag maste ta det lugnt och tanka om, tids nog blir knapp-benet blir bra igen och da kommer jag tillbaks med lopningen med stormsteg (eller atminstone sma steg till att borja med...).


Foamroller 002

3 comments:

Joel R said...

Verkar vara en smidig foamroller du fått tag på. Om man inte har planer på att köra övningar för andra delar av kroppen än ITB så är den ju perfekt!

Hoppas att det släpper på problemen!

Ingmarie Nilsson said...

Visst är det enormt SKUMT att man inte får mer gjort fastän man tränar mindre!? Snarare tvärtom faktiskt...Jag blir superOeffektiv och tänker att "det kan jag göra sen".Latmasken pluppar upp som gubben i lådan direkt! Vilken tjusig ring du har förresten!:-)

Petra said...

Joel - ja, den ar liten och bra, an sa lange tror jag den har far duga.

Tack, hoppas ocksa det slapper snart!

Ingmarie - precis, det ar som ett ett svart hal... antagligen sitter man framfor datorn i flera timmar istallet. Inte sa bra med tanke pa att jag sitter framfor en dator minst 8 timmar om dan anda:)

Jo, lite bling ar roligt! Ringen ar min brollopsring.