Thursday, May 13, 2010

Och så var vi där igen

Har precis kommit hem fran sista passet innan helgen och loppet pa sondag. Imorgon tanker jag bara ta det lugnt, traffa en kompis och luncha - annars blir det nog bara att ladda infor sondagen och ata massor av bra mat (har tjuvstartat idag med flaskfile och farskpotatis). Passet idag forsokte jag utfora sa jamnt som mojligt men anda i hyfsat bra tempo och ungefar sa som jag vill forsoka springa under halvmaran. Ingen direkt upp eller nedjogg utan pang pa bara.

Kilometertiderna hamnade pa: 5.16, 5.06, 5.22, 5.10, 4.58, 4.59, 5.07, 5.02, 5.15, 4.58, 5.00 - totalt 11 km som gav ett snitttempo pa 5.07 min/km, snittpuls: 161 bpm. Kanner mig ratt nojd med det och framforallt att det kandes valdigt kontrollerat, att benen var nojda med den farten och att andningen kandes bra (aven om det kanske inte blev sa jamnt som jag hade onskat). Nu aterstar bara att se om jag kan halla det har tempot i DUBBEL stracka... Hmmm - hall fingarna nu!

4 comments:

Daniel said...

Jag håller både fingrar och tummar på söndag! Är det en tid under 1:50 som gäller? :)

Petra said...

Daniel - tack, kan behovas!! Ja, nanting ditat. Sist klarade jag det pa 1:55 sa under 1:50 vore ju rimligt (hoppas jag!:)).

Ingmarie said...

Ska bli superspännande att läsa en rapport!

Petra said...

Ingmarie - det kommer sa fort jag vilat lite!! Ha en harlig sondag!!