Wednesday, May 12, 2010

När kroppen själv får välja

Det var tankt att det skulle bli en cykellunch idag men eftersom min cykelpartner kande sig krasslig och stannade hemma fick jag genast empatikanslor och struntade i cykellunchen jag ocksa... Dels kanner jag inte trakterna sa bra dar vi skulle cykla, dels ar det ju inte sa kul om man skulle aka vilse men framforallt ar jag inte sa sugen pa att cykla sjalv. Det ar nastan ett maste for mig att ha cykelsallskap nu fortiden, "spoilt rotten" som maken vill pasta. Aven om jag gillar att cykla lite nu och da sa kanns det mest som ett patvingat substitut for lopningen. Och allvarligt talat, vem vill ha substitutet nar man kan fa den verkliga varan?
Pa torsdagspasset star det 10 km pa ca 57 minuter. Jag fuskar och latsas att det ar torsdag redan idag.

No comments: