Thursday, May 6, 2010

Cyklist med klena armar

Hosten ar har med regn och kyla nu - man marker det speciellt pa morgonen och kvallen nar man inte har nagon sol som varmer. I morse nar jag klev upp var det verkligen jattekallt - pa med tofflorna och morgonrocken och sa en kopp te sa att man vaknade till liv. Aven om det givetvis aldrig blir ens i narheten av Sveriges temperaturer sa blir det ju svinkallt inomhus i Australien. Husen ar ju annorlunda byggda och isolering existerar nastan inte. Dessutom ar ju husen mest gjorda for att halla varmen ute, inte for att det ska vara varmt och gosigt inomhus. Som tur ar har vi air condition som aven blaser varm luft och det klarar man sig pa. Fast under vintern blir det mycket lager-pa-lager for att slippa frysa inne.

Cyklade hem fran jobbet igar. Nar jag kom hem kande jag mig sa uppe i varv att jag fortsatte en bit till - lika bra att kora ett helt pass nar man anda haller pa. Tiden landade pa nastan 2 timmar innan jag stallde undan cykeln. Avslutade med en riktig genomkorare for hela kroppen; styrketraning for armarna med hantlar, armhavningar, ryggresningar, sit ups, tahavningar, utfallssteg och sedan lang stretch pa det. Grym traningsvark i overkroppen i dag - helt klart ett bevis pa att man sallan kor styrka.

4 comments:

Sofie RW said...

Det är ju i alla fall skönt att känna att man gjort något då man får sådan träningsvärk... kanske om man inte sprang på en månad skulle man få världens träningsvärk att en joggingtur också :)

Ingmarie said...

Helt klart är din energi tillbaks! Bra jobbat!(Gillade din skorad. Den är nästan som min. :-) )

Petra said...

Sofie - ja, visst ar det sa! Sedan ar ju traningsvark en inte helt igenom obehaglig kansla utan det ar tvartom ganska skont att ha. Att man sedan blir pamind om att man gjort nagot man inte gor i vanliga fall ar ju en trevlig bonus! Sa lite traningsvark ar nog bara mest harligt!

Ingmarie - ja, ibland kan jobbet ta musten ur en fastan man inte nodvandigtvis blir sjuk utan bara kanner sig lite tillfalligt 'ur spar'. Men det gick over tack o lov!

Angaende skoraden - jag har haft dem framme nu i nagra dagar - ungefar som ett konstvernissage:) Man blir glad nar man ser dem!! Maken undrade dock om de ALLA maste sta framme samtidigt.

Anders said...

Skönt att du kom upp ur dippen. Grymt program där. Jag har sällan så mycket motivation efter ett pass, fast vi behöver nog alla göra mer för överkroppen. Jag märkte för några dagar sedan att det fanns en perfekt bred ram till dörr till kontorersrummet på jobbet. Når gången är fri o inga kollegor tittar, ska jag försöka ta några armhävningar åt båda hållen. Det ska framförallt vara bra för ryggen. Och det känns de få gånger jag gjort sådant. springer du i alla skor ;-)
Lycka till med vecka 8 !