Friday, May 21, 2010

Dagens Outfit

Nar det blir kolsvart ute blir man ju (las jag) inte speciellt sugen pa att ge sig ut. I Sydney ar en san enkel sak som lyktstopar overallt inte nagon sjalvklarhet. Ofta ar langa partier langs vagarna inte ar upplysta och ska man ga i nagon park sa finns det garanterat inga lysen alls. Det har gor ju att man drar sig lite for att springa pa sana stallan. Jag ar egentigen inte speciellt morkradd av mig men jag ar realist. Och det finns en hel del stolpskott i varlden. Jag har ju iof pannbandet som jag kopte for nagon manad sedan men det kanns fortfarande lite osakert att springa i helt kolsvarta parker dar man ar helt ensam. Igar hittade jag en ny runda som kandes ok och inte lika "obemannad". Jag vill ha bilar och manniskor runt mig nar jag springer da det ar morkt - da kanns det ok.

Rundan gick runt utsidan pa Moore Park, pa utsidan av Centennial Park och sedan hem via utsidan av Foxtel Studios - en ratt lagom stracka med fa trafikljus (=bra for rytmlopning och att man slipper sta och vanta pa gron gubbe) och en blandad kompott av flackt, uppfor och nedfor. 11 km i 5.20-fart. Sahar ser pannlampan ut - om det ar nagon som vill anstalla mig pa LKAB-gruvan sa sag till!:)


Head torch for dark runs

3 comments:

Anonymous said...

Det är bra Petra att du inte nedslås av mörker och dåligt väder för den delen. Jag har också en sådan där pannlampa - finns LKAB-grunvan fortfarande - men jag blir aldrig riktigt varm i kläderna med den. Brukar mest springa med den i handen och tända den och lysa i backen när jag får möte så att jag inte skrämmer någon. Vad som aldrig får lämnas hemma när jag springer själv på mörka kvällar är den tunna billiga MOTO mobilen. Det finns en tjänst jag läst om som där man kan bli "located" av en vän som skickar ett visst sorts sms och som får upp koordinaterna som svar på mobilen. Har inte aktiverat det än, men det kanske vore bra, om någon skulle bli orolig. Många mest tjejer tror jag brukar springa med pepparsprej i handen om de är ensamma, fast jag vet inte om de är lagliga. Jag brukar faktiskt springa på luncherna för att undvika kvällarna på framförallt vintern. Det är klart, det kan man inte på alla job. Lycka till med mörkerlöpningen. /Anders

Ingmarie said...

Visst är det trist att man inte ska våga kuta i mörkret bara för de där stolpskotten!Liksom att man måste kedja fast sin hoj i tid och otid för att de där stolpskotten inte kan skilja på ditt o mitt.
Men du, om jag flyttar till Down Under kan vi mörkerspringa ihop. Bra va! :-)

Petra said...

Laufbloggen - nej, att nedslas av morker och vader gar inte, da skulle man aldrig komma ut:) Ska kolla upp med sms-funktioner osv. Tack for tipsen!

Ingmarie - Ah tank om vi kunde morkerspringa ihop! Det skulle va nagot, det!

Ja, det finns idioter overallt - det galler bara att inse det!