Thursday, August 13, 2009

Under utbildning

Gissa om jag har skoj med nya leksaken! En kortis om dagens runda bara; gav mig ut efter jobbet fullt utrustad med Garminklockan pa armen. Startade klockan och styrde kosan mot Federation Road och forbi Moore Parks tennisbanor. Det pep med jamna mellanrum ("Too slow" med blinkande text). Jag tankte, oj, ar jag SA langsam, och pinnade pa annu snabbare. Pipandet forsatte lite nu och da. Val hemma, 5.04km pa 30.49min i max 2.50-tempo och pa ett snittempo pa 6.07. For manga starkt trafikerade overgangsstallen (6st), for mycket stad - man missar ju atminstone 6-7 minuter dar. Pipande berodde pa en pace limit som min spjuver till make hade lagt in igar pa 3.50-tempo, hade totalt missat det. Men som sagt, jag pillar vidare med tekniken och hoppas att jag snart ar fardigutbildad. Och imorgon lagger jag nog farthallaren pa en mer realistisk niva.

No comments: