Thursday, August 20, 2009

Lagomt var ordet

Lyckades komma ut pa en sen runda igar. Det ar aldrig speciellt kul att ga ut nar det ar morkt men ibland kan man ju inte riktigt styra vader, vind och resten av cirkusen, utan far helt enkelt bara bita i det sura applet. Men det blev ganska bra anda. Jag ville inte springa igenom hela parken (som blir ca 10 km) eftersom det blir sa himla svart nar det val blir morkt. Dessutom finns det inga inga gatulysen i parken sa det kan bli lite scary nar det blir sa dar morkt. Det positiva med gardagens runda var att jag 'upptackte' en ny runda som jag inte testat pa lopande fot annu. Genom att gena tvars igenom parken blev det ca 8km totalt och i snitt holl jag, vad som verkar vara mitt mest behagliga tempo pa 5.00 - lagom fart och distans mao. Inga konstigheter. Ibland ar det ganska gott att bara ligga i komfortzonen ett tag.

Runda: Centennial Park (genade tvars over parken), 2 x Redfern park
Distans: 8.16 km
Tid: 40:16 min
Snittempo: 5.00
Snittpuls: 161 bpm

2 comments:

Själasyster said...

hej petra, jag undra vad som fick dig att flytta till australien?? har själv drömmar om att flytta dit eller till nz så de är väldigt inspirerande att råka ramla över din blogg :D

Petra said...

Hej Linnan - kul att du hittat hit!

Flytten till Sydney var ett gemensamt beslut som jag och min man tog - vi trottnade pa det svenska klimatet och ville testa nagot annat varmare (engelsksprakigt) land. Dessutom hade vi besokt Australien tva ganger innan vi bestamde oss for att flytta sa vi visste att vi gillade landet. Vi tankte "funkar det inte sa flyttar vi hem", men det visade sig att vi trivs jattebra. Det enda jobbiga ar avstandet hem till familj och vanner men pa nagot satt far man se till att gora hemresor sa ofta det gar och se till att fa kvalitetstid med sina nara och kara nar man ar hemma.

Jag tycker absolut att du ska testa om du funderar pa det!