Friday, December 11, 2009

Yes, Fredag på det

Ja, som sagt, Thank-God-It's-Friday. Det har varit en lang jobbvecka kanns det som och nu ser jag fram emot en myshelg med nagra lata och laddade dagar. Sahar pa eftermiddagen borjar det smidas planer lite overallt pa kontoret - man ska pa dejt, middag, eller ga ut pa olrunda. For min del kor jag en klassiker och gor liksom de flesta aussies "all of the above", dvs ingen lopning men daremot en dejt (med maken saklart:)), utemiddag och sakert ett glas vin eller tva. Men forst ska jag kora ett corepass hemma. Benen ska fa jobba friskt imorgon bitti sa det behover jag krafter till.

I min core-repertoar ingar foljande ovningar (ca 45 minuter):

- rygglyft (ligg pa mage och hoj/sank overkroppen med armarna mot huvudet)
- mage (sittups och planka)
- armar (press ups och bakatvanda press ups)
- armovningar med gummiband och hantlar (triceps, biceps, brost och axlar)

...och sa benovningarna saklart som ska bygga upp ett par starka Hulken-ben.

Ha en superharlig helg sa ses vi nasta vecka riktigt laddade!

3 comments:

Snorkkis said...

Ha en toppenhelg, och tack för tipsen på övningarna! Alltid bra med inspiration för övningar.

Ingmarie said...

Din fredag och helg låter härlig! Hoppas du får något härligt "inte krascha äggen" pass med. ;-)

Petra said...

Snorkkis - tack, hoppas du fick en skon helg toppad med massor av langpannor (ja, det kan jag nog svara pa att du fick!:))

Ingmarie - Tack, helgen var kanonmysig! En liten dos "inte krascha aggen" pass blev det ocksa! Yay!