Tuesday, December 22, 2009

Mer vind!

Tog en sista-minutenvanda igar kvall innan vi hoppar pa planet mot Ballina airport och Byron Bay. Det blaste kalla vindar vilket kandes UNDERBART! For forsta gangen pa lange kandes det som jag kunde springa utan att oroa mig for vare sig varmeslag, solsting eller vatskebrist. Dessutom ar det ju sa SKONT nar det blaser lite svalt under rundan. Temperaturen lag pa ca +20C igar och med en ganska bra vind far man ju intrycket av att det ar annu svalare. Sa skont!!

Jag startade med intentionen att jogga langsamt (och lamna tillbaks en dvd-film) eftersom jag anda var lite stel fran sondagens 15 km-runda. Joggandet overgick dock mitt pa rundan till ett snabbare tempo i gladjerus dar jag, under ca 2 km mest lag i 4.30-fart och cruisade. Det kandes sa jakla bra och fotterna bara gled over asfalten; inga knasiga ITB-knan som gnallde, inga omma tar och vinden hjalpte att dra upp tempot rejalt. Varfor inte kora pa till max i ett sant skede?! Lyckades dra ned pa tempot till mer "mitt vanliga tempo" och avslutade sedan med en snabb sprint de sista 300 metrarna till vart hus samt en nedjogg i ungefar dubbel stracka. Jag vet inte om man kan kalla det intervaller men det var definitivt fartlekstamning fastan det inte var planerat sa fran borjan. Totalt blev det -

Runda: Runt Redfern (for att lamna dvd-film pa Blockbuster) sedan Centennial Park och avslut i Redfern Park
Distans: 10.02 km
Tid: 54:30
Snittempo: 5.26 min/km
Maxtempo: 3.03 min/km
Snittpuls: 152 bpm
Maxpuls: 171 bpm

No comments: