Monday, December 21, 2009

Veckans Träning

Hann inte riktigt med sa mycket utspridd traning forra veckan som jag hade hoppats pa. Som vanligt, sista veckan innaj jul ar det mycket jobb, julfester och forberedelse infor julen. Min traningsinstallning ar a andra sidan ganska avslappnad dar jag kanner att dessa dagar av oplanerad total vila ar ett absolut maste for att halla mig frisk, skadefri och hinna bli riktigt traningssugen igen. Jag tror ocksa att det ar dar balansen gar for att vara sa framgangsrik som mojligt och samtidigt tycka att det ar kul hela tiden. Forra veckan i traningsstatistik blev sahar:

Mandag: Vila
Tisdag: 6.05 km lopning (5.09 min/km)
Onsdag: 13.2 km lopning intervaller (5.15 min/km)
Torsdag: vila (core + benovningar)
Fredag: vila
Lordag: simning
Sondag: 15.12 km lopning (5.21 min/km)

Denna vecka drar vi norrut till The Gold Coast och fira jul med makens syster och familj. Jag ser fram emot snorkling och lopning pa stranden varvat med langra promenader med tva jattefina bullterrier.

4 comments:

Åsa said...

Mysigt. Jag får tillbaka fin minnen nu när du skriver om The Gold Coast.

Hoppas att du får en fin jul!

Joel R said...

3,5 mil på tre pass är väl inte tokigt? Hur mycket snittar du en normalvecka?

Janne said...

Helt riktigt, att hålla sig frisk, skadefri och att känna glädjen är viktigast.
Och veckan såg ju ändå bra ut...

Snorkla och strandpromenad blir det väl inte för mig, men det låter mysigt.

Petra said...

Asa - vad trevligt! Jag antar att du varit dar och kanske rest runt lite i Australien? Vad gillade du mest? Ha en tevlig jul - sander varma vindar fran Down Under!

Joel - egentligen ar det ett ganska normalt snitt for att vara mig men eftersom jag hade tankt att lagga in atminstone ytterligare ett loppass denna vecka sa kandes det lite snopet att det inte blev sa.

Janne - ja, eller hur! Att det ar KUL och att man ar frisk och KAN springa ar anda viktigast! Man far ju tanka i det storre perspektivet. Hoppas att allt gar bra for dig. Du ar sa tuff som ger dig ut pa lopning igen sa snart efter dina orovackande inlagg. Snacka om pannben!!

GOD JUL alla!!