Wednesday, December 9, 2009

10 km i regn

Sydneys vaderprognos ar egentligen ganska latt att tyda sjalv nu fortiden. Dallrande hetta i nagra dagar och tilltagande luftfuktighet brukar betyda storm och nederbord pa kvallen. Ungefar som de senaste dagarna. Nar jag kom ut pa en runda efter jobbet igar var det varmt, kladdigt och fuktigt till att borja med, och en valdigt orovackande himmel. En kvart senare hade hela himlen oppnat sig och det fullkomligt vrakte ner. Men visst ar det harligt att springa i regn! Atminstone nar det renar luften och trycket lattar fran en stekhet dag.

Forra veckan var jag ju forkyld och hostade sa da var det inte vart att springa nagot alls. Det har blev alltsa forsta rundan pa 7 dagar. Helt underbart bara det. Jag startade upp langsamt och byggde pa allteftersom jag kande hur det funkade. Och det funkade faktiskt valdigt bra. Annars fanns det inte speciellt mycket att saga om kvallens pass - det blev blott helt enkelt men jag ar lika glad for det.

No comments: