Monday, December 14, 2009

Veckans Träning

Harligt, sista veckan innan jul! Ska bli skont med lite julledighet nasta vecka.

Forra veckan gav en ganska bra traningsmangd, inte for hard intensitet och heller inte heller for ensidigt. Mer sant har! Fast med punkteringen pa (makens) cykel lar det nog droja innan jag kommer ut pa cykeltur igen. Jag vill ju garna ha sallskap nar jag cyklar och tankegangen ar nu att kopa en ny cykel till honom eftersom den nuvarande ar gammal som gatan och faktiskt har gjort sitt (och det har med att fixa punkterade dack ar inte varldens roligaste syssla). Ja, vi far se hur det gar med cyklandet. Hur som helst, forra veckans traning -

Mandag: Vila
Tisdag: Lopning 10 km (5.16 min/km)
Onsdag: Lopning 5.5 km (5.10 min/km) + core + benovningar
Torsdag: Lopning 8.2 km (5.23 min/km)
Fredag: Core + benovningar
Lordag: Vattenlopning 45 min + cykel 16.5 km
Sondag: Lopning 13.5 km (5.32 min/km) + simning 500 m

3 comments:

Daniel said...

Det var mycket träning du fick in där!
Funkar ditt knä bra nu??

Petra said...

Daniel - Ja tack o lov!! Knat ar helt och hallet friskt och jag har faktiskt inga kanningar alls! helt otroligt med tanke pa att det faktiskt gjorde jattont (och jag var ratt bekymrad ett tag).

Daniel said...

Va bra!! Tänkte att något måste blivit bättre med tanke på all träning du fick till där.
Hoppas skiten försvunnit för gott nu!!