Tuesday, April 13, 2010

IT och nattsudd

Ar aterigen pa kurs denna vecka. Aven om jag blev hemskt fortjust i Melbourne sist sa ar det ratt skont att slippa lamna hemmet, slippa packa, flyga och givetvis vara ifran maken. Har just avslutat en snabb runda efter kursen. Med skallen fylld av en massa kryptiska datatermer kandes det underbart att komma hem, byta om till nagot ledigare och fa lite blodomlopp i benen. 10 km i 5.10 min/km hann jag med innan det blev sa svart att man knappt sag handen framfor sig. De nya skorna borjar sakta men sakert komma till sin rattvisa. Vi hade ju en liten dust i borjan nar jag borjade anvanda dem men nu kanns de mycket battre pa och jag far inte lika ont i vaderna.

Run Commute 003

Men nu over till hemlaxa och kryptisk IT igen sedan ar det nog dags att natta kudden!

3 comments:

Daniel said...

Låter bra att vaderna och skorna är kompisar! Hoppas dom får många trevliga pass tillsammans och förblir vänner ;)

Gax Staffan said...

Roligt att du oxså gillar att snorkka, själv tog jag en liten pause efter Tec 100 miles. Men planen är börja igen nu på måndag. Man rensar skallen under turen och kommer hem utan att tänka på jobbet :=)

/Gax-Staffan

Petra said...

Daniel - kortare rundor >10km ar det inga problem. Langre rundor far jag fortfarande lite ont. Men det ar helt ok, jag far helt enkelt se till att anvanda dem mer for kortdistans.

GAX Staffan - tack for kommentaren! Och grattis till din ENORMA prestation!! Forstar att du tagit en paus efter dina 100 miles. Konstigt annars:) Ar lite nyfiken pa hur langt du transportloper i vardagen - ar det bade morgon och kvallspass?