Thursday, February 4, 2010

Befogad tandläkarskräck

Igar var en lite bisarr dag. Tandlakarbesok pa morgonen, ni vet ett sant dar man verkligen inte ser fram emot. Tva superstarka lokalbedovningar, tva borrningar, ett himla slitande och bandande i munnen pa mig. En overtrevlig tandlakare som envisades med att prata och pausade emellanat for att invanta svar fran en. Call me old fashioned, men det ar liiite svart att vara social nar man har tre-fyra vassa instrument pekandes in i gommen. Ytterst markligt. Detta betalade man alltsa fyrsiffrigt for. Kom ut darifran en och halv timme senare och var alldeles groggy. Kunde varken ata eller dricka for hela kaken var totalbedovad. Prata gick... sadar, sluddrade och gav nog ett ganska lustigt intryck. Chefen tyckte jag sag sned ut i hela ansiktet (detta fick mig ju verkligen pa battre humor!). Pa eftermiddagen tankte jag pigga upp mig sjalv med att ga och kopa Runner's World - tjejen i kassan kollade konstigt pa mig nar jag sluddrade nagot som nastan lat som "thank you" nar jag fick tillbaks vaxeln.

Traningen da: tvingade mig sjalv ut pa en 8 km-runda i seg 5.30-fart. Ok, kanslan var mycket battre nar jag kom hem igen men det kommer knappast att ga till historien som den mest inspirationsrika rundan. Nar jag kom hem - nar bedovningen antligen borjat slappa - var jag sa hungrig att jag slukade 3 glas juice, en pase chips och en banan pa staende fot. Harligt - forsta intaget sedan frukost alltsa. En stor portion indisk take away pa det, sedan var det yours truly som nattade kudden vid nio-snaret.

2 comments:

Anna said...

Måste säga att du fick till en härligt avslut på en så pissig inledning. Bedövning och borrning, fy fasiken. Bra jobbat. Dessutom monsterbra jobbat med 8k på eftermiddagen. Men löpning är ju bra på att bota det mesta, även hemska tandläkarbesök:)

Petra said...

Tack! Ja, det ar ju faktiskt sa att ibland kanske man inte alltid kanner for att ge sig ut. Men val ute sa kommer den dar harliga kanslan och det ar alltid enormt skont att kanna att man kan reglera sitt humor genom lopningen. Det ar ALLTID skont att springa och kanslan efterat ar outstanding.