Monday, February 8, 2010

B-day

Ett ar aldre ar man. Jag har egentligen inga speciella kanslor kring det utan konstaterar helt sonika att jag befinner mig i eskalerande fart i den senare halvan av startaldersgruppen som burkar kallas "thirty something" och har 3 ar kvar till jamna siffror. Men det ar ju som sagt bara ett konstaterande och alder ar enbart en siffra. Annars kan jag inte annat an stanna upp och reflektera over vad som hant under det gangna aret. Ratt mycket faktiskt.

Som privatperson fick jag en ring pa fingret och ett nytt efternamn, vilket var lite knepigt att vanja sig vid. Detta trots att jag haft 15 ar pa mig att ova. Traningsmassigt hande det massor. Jag gick fran en traningsvila pa 3 ar till att bli motionar i ett lopp, till att totalalska det har med lopningen och bli fast i trasket. Jag onskar att jag kommit ur traningsdvalan lite tidigare. Jobbmassigt, ja, det ar val har jag vill lagga en del krut under det kommande aret. Jag kanner att jag vill ga vidare och vara del av en organisation dar jag utvecklas bade personligt och tekniskt, och dar kanner jag att jag inte riktigt ar i dag.

Under helgen tjuvstartade vi firandet med en fodelsedagslunch dar jag fick en present av maken; ett viktpaket (reglerbara hantlar med varierande vikter upp till 20 kg). Jag kommer nu att kunna lagga in lite mer styrketraning bland mina pass. Starka armar i kombination med pigga ben kanns som en bra kombination.

Opera house evening 006
Alter ego januari 2010 utanfor loparuniformen.

9 comments:

Daniel said...

Grattis grattis!!! Vilken bra present!! Jag vill också ha hantlar!! ;)

Löpning & Livet said...

Grattis!! Och vilken söt klänning, me like! :)

egirl said...

Grattis!! Fira och njut ordentligt idag, födelsedagar är härliga egodagar =) Vilket händelserikt år du har haft, hoppas du kan checka av lika mycket på det yrkesmässigaplanet om ett år.

Och jag måste hålla med Andréa - jättefin klänning! =)

Miranda said...

GRATTIS! Jättevacker bild också! :D

Ingmarie said...

Bautastort grattis! Så underbart fin du är! Och så ung! Rena barnet ju! :-) Fint skrivet med.

Lisette said...

GRATTIS! Vad fin du är i klänningen!

Petra said...

Daniel - TACK! Lagg in ett onskemal pa hantlarna fran frugan, det tror jag gor susen:)

Andrea - TACK! Och jo, klanningen tycker jag mycket om:)

egirl - TACK! Ska passa pa att fira och njuta ordentligt. Ja, hoppas ocksa pa att kunna checka av dessa punkter i karriaren tills nasta bemarkelsedag:)

Miranda - TACK gulliga dig!

Ingmarie - TACK! Och jo, jag haller med om att jag ar ung. Eller det beror val pa hur jag kanner mig just for dagen:) Men mest ung:)

Pyret - TACK! Redo for operan sa da bor man ju stassa upp sig lite!:)

Janne said...

Grattis! Vilket fint motiv på en vacker bild... :)
Ha en riktigt bra födelsedag.

Petra said...

Tack Janne din luring!:)