Thursday, January 21, 2010

Onsdagspass

Kande mig for lite igar nar jag var ute pa en runda efter jobbet, tog en valdigt lugn uppstart och byggde sedan upp farten gradvis (visst marker man en himla skillnad nar man gor det istallet for att bara dundra pa i max redan fran borjan?!).

Parken var full av motionaner - onsdagkvallar tycks vara en poppis traningsdag - sa det blev en hel del sicksick for att komma emellan alla onsdagsatleter. Mindre kul sa klart, speciellt nar man tvingas hoppa at sidan for att 6 personer envisas med att ga pa rad (!) sa att hela joggfilen blir blockerad (men sant har kanske man bara tanker pa som lopare, vad vet jag??). Men desto roligare att konstatera att det inte kandes vare sig jobbigt eller speciellt anstrangt under rundan. Steget sitter dar det sitter och jag kan inte klaga pa flaset heller. Visst, jag svettas som en gris men det hor ju till tycker jag.

Det blev en runda i Centennial Park och den nya, forlangda dit och hemtransportstrackan runt utsidan av Moore Park samt ett nytt och langre avslut runt Redfern och rugbyarenan. Inser att det har ar totalt ointressant information for de som inte kanner till omradet - de flesta skulle jag gissa - men nu ar ju det har en traningsblogg dar man aven skriver for egen rakning, darav detaljerna. Pa kartan ser det ut sahar - en perfekt mellanlang runda om ni rakar befinna er i krokarna:)


Distans:14.37 km
Snittempo: 5.26 min/km
Tid: 1:18:06
Snittpuls: 159 bpm
Maxpuls: 168 bpm

4 comments:

Löpning & Livet said...

Det där med att en hel hög människor går i bredd känner jag alltför väl igen. Grr! Jag blir skitarg på dem, fast jag är ju såkalrt för feg för att säga något till dem :)

Sofie RW said...

Ja, varför går folk på rad? Kanske man borde uppfinna en ringklocka för löpare?

Verkar i alla fall som om du fick ett bra pass, med bra känsla! Och nu är det väl fredag för dig? :)

Ingmarie said...

Det "roligaste" är när man kommer farande bakom ett par som går i bredd och man tjoar lite. Då går den till vänster till höger och den till höger till vänster. Hur tänker man då??????????????????
och ja, det är mycket bättre att ta det lite lugnare i början av ett pass. Kroppen måste ju vänja sig vid ansträngningen. Mina Australienvänner började alltid med att GÅ. Himla bekvämt för mig och i början trodde jag det skulle bli en baggis att hänga på dem men skenet bedrog. Efter ett tag var jag LÅNGT bakom dem. ;-)

Petra said...

Andrea - ja, himla irriterande! Speciellt langs en slinga dar det JAMT springer en massa folk.

Sofie - en ringklocka for lopare vore en fin ide! Kanske ska ta patent pa det?:)

Ingmarie - ja, det blir ett himla strul ibland pa vagarna nar sana situationer uppstar - de gaende hoppar till hoger och vanster (men hoppar i slutandan mest bara at fel hall och gor det annu svarare att parera). Man borde introducera gangregler pa gangvagarna ungefar i samma stil som pa vagarna. Typ, "hall till hoger om du haller lag fart och omkorning sker till vanster" (ja, i Down Under sa blir det ju sa klart tvartom).