Monday, March 15, 2010

Mota Olle i grind - del 2

Mota Olle i grind kan man som sagt gora pa manga olika satt och eftersom jag kande mig hemskt hangig nar jag kom hem fran Melbourne i fredagskvall var det bara att dra i handbromsen, tagga ned och lata kroppen vila. Pa lordagen fick jag en chock nar jag vaknade pa "morgonen"; klockan visade kvart i tolv mitt pa dagen och jag hade sovit som en gris i 15 timmar (kan inte minnas nar jag senast sov bort en halv dag...). Men uppenbarligen var jag i behov av somn. Och uppenbarligen hade ocksa maken markt det och smog omkring tyst som en mus i lagenheten och lat mig bara sova. Aven om man kanner sig mycket piggare efter en san mastodontvila blir man ju onekligen lite smastressad av att ligga och vara smasjuk under en harlig dag som en lordag... men det botade maken perfekt med att inhandla en massa frukt, glossiga magazin av bade brittiskt och amerikanskt ursprung och olika hudprodukter - helt underbart, den mannen kanner mig saval! Detta var saledes det jag gladeligen sysselsatte mig med under lordagen. Da kandes det anda ratt ok att vara inaktiv.

Get Well kit

Pa sondagen kollade vi pa en traningsmatch rugby. Eller var det australian football?? Ja, det vetetusan. Sporterna ar ju ratt lika. Det tacklas ungefar lika mycket i bada fallen Vi har alltsa en rugbyarena i parken precis utanfor vart hus (dar jag f.o. brukar varma upp och avsluta mina loprundor) och det var ratt skoj att agera latsatsupporter i nagra timmar.
Rugby Redfern 007

Ocksa ett satt att fa stopp pa motspelaren...Alla satt ar som bekant bra utom de daliga!
Rugby Redfern 017

Distans lopning under helgen: 0 km
Distans lopning under veckan som gick: 37 km

2 comments:

Sofie RW said...

Viktigt att lyssna på kroppen och ge den vila när den behöver det; Och för all del - viktigt att ge hjärnan en dos träningsrelaterad läsning :)

Petra said...

Sofie - Ja, verkligen, aven om det ar hemskt trakigt att kanna sig hangig!