Tuesday, March 30, 2010

Jag Lever!

Phu, vilken sprudlande fullstandigt galen stad Tokyo ar! Efter tio dagar kanns det som vi bara skrapat lite pa ytan av denna otroliga stad och ett land som ger mersmak. Det har varit en fantastisk semester pa alla satt och vis och nu ar vi ater hemma i Sydney. Mat, upplevelser, langpromenader, kultur, tunnelbanekaos, och sa en rejal dos shopping. Det enda som fattades var nagra loprundor saklart men jag kande att vi hade alldeles for kort tid och alldeles for manga 'masten' pa Tokyo-listan. Springa kan jag ju faktiskt gora nar som helst anda. Med risk for att bli alltfor personlig lagger jag upp en liten bildkavalkad for att summera upp det hela.

Det kungliga slottet maste man saklart se. Det ligger centralt i Tokyo vid Nibujashimae tunnelbanestation.
Tokyo 134_BW

Tokyo 130

Sakurablommorna var inte helt ute i full blomstring (aven om bilden nedan visar pa ett valdigt vackert trad). Man kan tanka sig hur det ser ut nar sakuratraden blomstrar for fullt - detta borde vara om ytterligare ca 2 veckor om man ska doma av hur de sag ut nu, och den arliga sakurafestivalen som halls de forsta veckorna i april.
Tokyo 116_enhanced

Blev mycket sushi och sashimi for mig...
Tokyo 303

En battur blev det saklart. Tokyo pa vatten ar egentligen inte overdrivet vackert. Betong, smutsigt vatten och kladlinor med tvatt pa torkning utanfor de manga betongblocken. Men det mesta som ar spektakulart i Tokyo ar liksom mer pa land.... En dramatisk himmel, lite betong och vatten gar dock anda alltid hem som motiv.
Tokyo 292

Lilla jag och en hemskt stor konstig skulptur. Valdigt Alien.
Tokyo 167

Annan stadskultur. Ratt snyggt faktiskt.
Tokyo 006

20 miljoner invanare huserar i denna stad. I like it!
Tokyo 173

Som sagt, ratt mycket folk. Men det kontrollerar man med "kontrollanter" lite har och dar. Och det funkar.
Tokyo 045

Foooood for thought!
Tokyo 160

Helt enkelt - HAR SKA JAG SPRINGA NASTA GANG!! Langs med slottet och kanalen. Mycket fint! Tokyo marathon 2011 kanns valdigt lockande. Ah, jag blev grymt sugen pa att springa nar jag sag dessa lopare.
Tokyo 124

Hittade Tokyos enda runsten. Yeah, the vikings were here! Blev galet glad. Ville bete mig lite allmant som... en viking.
Tokyo 114

Ja, det var val allt for idag. Aterkommer imorgon.

5 comments:

Anonymous said...

Ser ut att ha varit trevligt! Sushi och sashimi är ju gott, men 20 miljoner folk är liiite för mycket för mig...

Daniel said...

Låter som en härlig vistelse i en smått tokig stad ;). Fina foton som alltid! :)
Välkommen hem igen!

Petra said...

Marathonjohan - ja, ett valdigt kompakt leverne! Det ar ju roligt att turista i sana stader men man kan undra hur det egentligen ar att BO pa sana stallen! Men sagt, jag trivdes jattebra som turist och kommer garna att aka dit igen!

Daniel - tack, det kanns bra att vara pa plats igen! Och framforallt skont att komma igang med traningen - lite av det harliga med att inte trana nagra veckor ar att man bygger upp ett enormt traningssug! Sa nu jaklar:) Tack - jag gillar ocksa bilderna, det visar hur roligt vi har!:)

Ingmarie said...

Välkommen hem! Vilken resa! Tack för de fina bilderna. :-)

Petra said...

Ingmarie - Tack!! Kanns bra att vara pa plats igen.