Friday, April 19, 2013

Om vikten att andas & föra en dialog

Den har veckan pa jobbet har varit osedvanligt knasig med manga arenden som harjat runt som stormar i sma vattenglas. Nar man analyserar sjalva problemet sa pekar det alltid, alltid pa bristande kommunikation mellan manniskor snarare an felande teknik, som man sa garna vill skylla pa. Men vad kommer forst, honan eller agget?

Varfor ar det sa svart att vara tydlig med vad man vill saga? Alldeles for manga kockar, byrakrati, otydligheter, bristande dokumentation, bristande processer, ovilja att samarbeta, kulturkrockar, informationsmissar, osv osv. Att jobba for en stor, komplex organisation ar i bland jattebra. Ibland ar det mindre bra...

Andas och kom igen starkare! Imorgon vill jag utoka "testdistansen" till hela 10 km sammantaget igen. Hela forra veckan tranade jag alternativt for att hoften kranglade - stationar cykel, rodd och trappmaskin bland annat. Den har veckan har jag testsprungit kortare strackor for att liksom skola in hoften igen. I tisdags 5 km och i onsdags 6 km - harlig kansla, det funkade utan att det blev varre. Imorgon tanker jag forsoka med 1 mil som sagt, det kanns som att det borde funka.

Och jo, pa tal om att andas. Hjarnfysik-johan skriver som vanligt vansinnigt bra och blandar tunga amnen som vetenskap och fakta med vardagligt, alltid med en glimt i ogat. Hogt och lagt men alltid med kvalitet. Den har gangen vill jag hanvisa till hans inlagg om andning nar man springer. Intressant och nagot som jag har klurat pa nu under dagen, mellan moten med alla dessa arga business people.
- Posted using BlogPress from my iPhone

No comments: