Monday, February 13, 2012

Vägar

Det har skissats pa pa road maps, arsplaneringar, budgetar, mal och dyligt sa har i borjan av ett ar. Jag gillar iden med allt det har och ser det som en inspiration till prestation, hur man tar sig an uppgifterna och vad som ar viktigt har och nu. Tankar kring min lopning har aven borjat ta form och lopningens betydelse stalls aterigen i rampskenet nar man tanker pa att ens tillvaro kraver balans mitt ibland allt det kvadrata levernet.

De flesta har nog redan satt sina mal for det har aret. Mina loparvagar 2012 ar dock inte riktigt utstakade annu men jag har funderat lite pa vad jag vill gora och hur fokuset kan se ut. Det kanns skont att ha avverkat arets forsta lopp aven om det bara var ett kortlopp och inget man *egentligen* (?) behover ladda speciellt mycket for. Nagra halvmarathon skulle jag helt klart vilja springa, ett lite mer aventyrligt traillopp skulle ocksa vara kul. City2surf skulle jag garna vilja fa med men det kommer inte att funka i ar pga resor. En helmara vill jag sjalvklart ocksa fa till men fragan ar bara - VART?

Foljande stallen kanns lockande och genomforbara i ar (tyvarr blir det inget Stockholm marathon eftersom jag kommer att vara i Sverige pa andra roligheter i augusti istallet):

- Uluru marathon 
- Gold Coast marathon
- Melbourne marathon
- Sydney marathon

Det skulle vara kul att kombinera en resa med ett marathon. Just nu lutar det mot Gold Coast Marathon i slutet av juni, tydligen en riktigt platt banprofil och vackert belaget - hela rundan gar langs med havet. Vi far helt enkelt se vilket av dessa marathon det blir!

Ute pa nya, spannande vagar forra aret - i Bangkok tex. Alskar den staden fast Bangkok marathon kanns inte sa jattelockande.
_MG_4187

3 comments:

Fit-Eva said...

Nä, Bangkok känns lite väl FUKTIGT och VARMT!
På vår resa var det några från Israel som tyckte jag skulle springa Jerusalem Marathon - ok, får man med sig en egen bodyguard då frågade jag, hehehe. Dessutom ganska KUPERAT...

Lennart said...

För en som inte har sprungit en mara i Australien känns Sydney marathon mest lockande med alla berömda sevärdigheter.

Petra said...

Eva - eller hur! Stallena runt ekvatorn ar ju inte riktigt nagra bra marathonstader. Hettan, fuktigheten, och dessutom alla avgaser... Haha, Jerusalem marathon lat exotiskt! Forstar inte alls varfor den maran inte lockar. :-)

Lennart - Ja, Sydney marathon ar nog kanske mest kant ocksa pga det. Annars skulle jag garna vilja springa Tokyo (Ja forrutom New York o London sa klart...:-)).