Monday, May 2, 2011

Hallå vädret - vad hände?

Från grönskande försommar till grådaskig vårvinter på 24 timmar - ungefär så skulle jag beskriva vädret när jag var ute och sprang imorse! Vinden ven från alla håll, benen och rumpan var stelfrusna, det var stolpigt att springa och runner's high-känslan lyste med sin frånvaro. Väl hemma började det snöa... (jo, jag vet, jag är bortskämd med Australienklimatet) men att det ska snöa kanske är väntat med den tidiga våren vi har haft och allt? Jag vet inte. Hur som helst - 12 km i 5:35-fart blev det. Kollar man på väderprognosen ser det inte bättre ut imorgon, men vi biter ihop och får väl helt enkelt ladda med långkallingar under tigtsen eller nåt.

3 comments:

Ingmarie said...

Som sagt var. Ingen ordning alls! Men jag har beställt rejält med värme till slutet av maj. ;-)

Fit-Eva said...

Ja, man fattar ingenting!
Får ta fram vintertightsen igen som jag lagt i en påse i en garderob och nu här på morgonen har det snöat även här! Weird to say the least...

Petra said...

Ingmarie - nej ingen ordning alls!! Nu får kung Bore ta och bestämma sig här tycker jag! :)

Fit-Eva - Tråkigt när det blir såna här bakslag!!