Tuesday, February 1, 2011

Varmt & kallt och Svedala

Dagar som idag ar det ratt skont att ha tillgang till ett iskallt luftkonditionerat gym. Makalost svettiga +40C har termometern visat pa de senaste dagarna - riktigt klibbigt och obekvamt att ga till jobbet nar man inte kan vara kladd lite ledigt. Och for att inte namna pendeltagen, som ofta inte har nagon a/c - minst sagt vidrigt! Sa har ar det nastan varje ar men man glommer bort de har varmetopparna, ungefar pa samma satt som man glommer bort de dar riktigt superkalla dagarna hemma i Sverige. Tack o lov for de platser som HAR A/C sager jag bara aven om jag mestadels inte gillar det!

Annars har jag inte sa mycket spannande att rapportera traningsmassigt - jag fortsatter att alternera mellan rodd, crosstrainer och simning eller vattenlopning. Mitt uppe i allt det har fortsatter jag stenhart med mina core-ovningar. Det kanns som balen ar stark som tusan och hofterna och ljumsken borjar arta sig. Men att det skulle ta sa har fruktansvart lang tid att repa sig hade jag aldrig i min vildaste fantasi kunnat forestalla mig - det ar nu nastan tva manader sedan problemet borjade. Tank vad lite man vet om sin kropp, jag som trodde att det skulle ga over efter nagon vecka eller tva...

Igar sprang jag mina forsta 500 metrar pa en manad *pa lopband*. Jag slutade precis dar det borjade bli lite obekvamt igen - skadan ar alltsa inte helt och hallet borta - men lyckan var nastan fullstandig nar jag markte att jag faktiskt kunde springa MYCKET langre an pa lange - enorma framsteg kanns det som! Snart ar jag igang igen pa riktigt, det kanns underbart!!

Nagra andra underbara saker - jag har bokat flyg hem till Svedala! Tjoho!! Det kanns SA kul att kunna sikta in mig pa resan lite mer konkret, och givetvis att fa traffa min familj och vanner... och sa ett steg narmare Stockholm marathon saklart. Om det ar nagon som ar intresserad sa kommer jag att vara i Sverige mellan 16 april till 1 juni - riktligt lange med andra ord, sa det ska bli skont att kunna ta det lugnt och hinna traffa alla.

3 comments:

Ingmarie said...

Åh vad roligt att du ska upp hit! Jag hoppas verkligen vi kan ses! Ett litet p.s. Jag "persade" inte i söndags. Tvärtom. Har kutat över en kvart fortare (1.13.21) Men det var några år sedan...
Tycker det låter väldigt skönt med värmen. Kan nog aldrig få nog av den!:-)

Lisette said...

Härligt att du kommer till Sverige, och jag är övertygad om att du kommer att kunna springa som vanligt inom en mycket snar framtid! =)

Petra said...

Ingmarie - sjalvklart ska vi ses!! Vi kan horas via mail eller telefonledes lite narmare! Ah, sa du har alltsa kutat ANNU snabbare (hela 15 min....puh!). Ja, vantat egentligen med tanke pa din marathonresume!

Lissette - Ja, visst ar det skoj att jag kommer hem! Hoppas verkligen att du har ratt att jag kan springa snart!!