Friday, September 3, 2010

31 km & så gör vi helg på det

Sadar, da var veckans langpass avverkat (och formodligen ocksa sista langpasset infor Sydney Marathon 19 september). Ratt skont att ha det gjort redan sa har pa en fredag eftermiddag. Annars ar det ju ratt svart att fa in langpass annat an pa helgerna och det tar sa himla mycket tid ifran annat man skulle vilja gora ocksa.

Forsta milen gick alldeles for snabbt, dumt att branna allt krut innan man ens kommit en tredjedel. Kom sedan in i ett lite mer passande langpasstempo som gjorde att jag holl hela vagen ut. I ovrigt hade jag en HEL park nastan for mig sjalv - inga promenerande motionarer i sidled, inga barn som skulle lara sig cykla, inte ens nagra hastar.... tipptopp! Fredag eftermiddag alltsa - det har maste fa bli en nya vana. Tempot hamnade pa runt 5:29 min/km. Nu blir det ett gigantiskt matintag och sedan gor jag helg.

4 comments:

anneliten said...

Låter skönt! Skönt också att ni har vår. Inte för att jag har något emot höst - det är bra springklimat då.

Jag brukar vara glad när jag får till långpasset redan på lördagen - så att söndagen blir ledig - tyvärr händer det sällan.

Sofie RW said...

Vilken bra inledning på helgen med ett sådant pass på fredag. Och att ha sprungit så långt i sådant tempo är ju urstarkt! Får man fråga om det finns några tidsmål för maran också? Trevlig helg!

Unknown said...

Men hallå! Grymming! Snyggt jobbat! Du "smetade väl på" leendet under passet? :-)

Petra said...

Anneliten - ja, det kan bli ett himla trixande ibland for att passa in dessa pass!

Sofie - tack och jo det kandes bra. Maramal; har varldens angest angande detta. Det ar ju min forsta mara och jag har lange tankt sub-4 men jag kan nog tanka mig ner mot 3:55-3:50. Egentligen vill jag nog bara ha en fantastisk upplevelse och kanna att jag KAN (samtidigt som jag inte vill ga darifran besviken). Tilltron pa att kunna springa sa langt kommer val med aren eller ju langre rundor man springer. Ja, som du hor ar jag nog lite kluven men det kanske man alltid ar som nyborjare... Trevlig helg till dig ocksa!

Magnus - jajamen, speciellt i uppforsbackarna, det ar ju da man behover det mest!