Friday, June 25, 2010

Glad Midsommar!

Idag firas det ju inte alls har sa hade det inte varit for att jag laser svenska nattidningar och bloggar (och fatt ngra midsommar-sms saklart) sa hade jag inte haft en susning om att det var midsommar. Lite extra hemlangtan far man ju idag, for det ar verkligen en jattemysig tradition och just idag ar jag extra sugen pa nypotatis, dill och sill och kanske ha lite blommor i haret. Far helt enkelt bli en svang pa IKEA och handla upp mig pa lite svenskvaror:)

Hur som helst, taggade ned med ett harligt afterworkpass i gar medans jag planerade helgen. 9 km i lagomt bekvamt 5.20-tempo - tankarna var mest inne pa gardiner, forvaring, en svart/vit fotovagg, en fin lashorna i vardagsrummet och hur vi ska kunna halla sommarvarmen ute fran lagenheten nasta ar (detta utan att forstora miljon annu mer genom att kora AC pa hog intensitet). JA, som ni forstar ar vi mitt uppe i en heminredningsfas (dock inte renovering tack o lov). Forrutom ett besok pa IKEA i helgen blir det kortpass imorgon och langpass pa sondag. Ungefar sa kommer min helg att se ut.

Hoppas ni far en jattemysig midsommarhelg!

Domsjö natur 3 -09 023

2 comments:

Daniel said...

Hoppas du får lite midsommarkänslor trots allt. Bra idé att bunkra på IKEA! :)
Ha en skön dag!

Petra said...

Tack Daniel - trevlig midsommar pa dig med! Jag haller med dig att det ar nagot speciellt med all mat (buffe, grillat, etc) en dag som denna. Fast har blir det sushi och ett glas vin istallet:)