Thursday, April 19, 2012

Mot Queensland!

Nu drar jag mot nordligare breddgrader i Australien, staten Queensland. Forst flyg till Brisbane och sedan bil i ca 2,5 timmar rakt inat landet. Slutdestinationen ar ett markligt samhalle som heter Toowoomba (fick jag med alla 'o' nu?). Forvantar mig en skont lantlig bush-natur, avslappnad mentalitet, kryptiska crocodile dundee-snubbar men framforallt mys med min fina "extrafamilj". Svagerskan doktorerar dar uppe, ska bli roligt att fa ga pa graduation party och se lite annan miljo an Sydney.

Loparskorna foljer med sa klart; lopning ar ju det basta sattet att bekanta sig med ett nytt stalle.

- Posted using BlogPress from my iPhone

3 comments:

Shaman said...

Det låter härligt, hoppas du tar några bilder. Det vore kul att se stället :)

Ingmarie said...

Härligt! Hoppas du har haft/har det underbart! KRAM

Petra said...

Shaman - Absolut, sent om sider med min kommentar har men jag har lagt upp lite bilder nu. :)

Ingmarie - tack, och det var verkligen supermysigt! Att resa ar roligt och annu mysigare blir det ju om man reser med sin familj (om an ingifta...). :) KRAM och hoppas du ocksa haft det bra!