Thursday, October 20, 2011

Call me morbid, Call me pale

Ska man ge ut ett dagens drullepris sa maste det oavkortat ga till undertecknad: Lyckades med det markliga konststycket att boka en resa... ja, inget markligt i det ioforsig, bara det att jag gjorde det i FEL riktning. Alltsa utresa och hemresa ratt dag, men fel destination... Snurrigt varre. Kanske inte mitt stoltaste ogonblick. Inga kommentarer annat an att man kan saga "The lights are on but nobody's home". Angaende resan sa aterkommer jag om det vid ett senare tillfalle.

Dagens ros, av samma anledning, gar till Hoga Kusten Flyg som lyckades avboka denna, i vanliga fall, o-ombokningsbara (norrlandska pa hog niva) biljett. Tack for hjalpen om du, Ingela, laser detta! Utmarkt kundservice.

Dagens snyggaste skodon och fonsterskyltning: Adidasbutiken pa Pitt Street har i Sydney. I rena modebloggstermer: VILL_HA_VARENDA_SKO!

Dagens traning: 12 km med lite fartlek mitt pa hallet.

Dagens loparlat: Har nastan lyssnat sonder The Smiths Half a Person den senaste tiden. Morrisseys ljuva stamma, den melankoliska (men valdigt svarbegripliga) texten, det typiska britt-soundet, Johnny Marrs finstamda gitarr...

Adidas

6 comments:

Fit-Eva said...

Kul att höra att vissa fortfarande har lite serviceanda och vill hjälpa till!

Och bilden: JAG VILL OXÅ HA!

Petra said...

Eva - ja, visst ar det! I dagens stressiga samhalle tycker jag ofta man nastan maste ursakta sig som kund. OK, nu var det verkligen MITT fel :) men ibland far man kanslan att man "stor" bara genom att vara kund.

och ja, visst ar dojjorna i skyltfonstret fina! :)

Snorkkis said...

Vilken tur att det gick att fixa till med bokningen. Vi lyckades med en liknande grej också något halvår sen: vi (maken och jag) skulle boka en resa till Vasa, och satt med varsin dator i famnen och skulle boka exakt samma resa - jag för mig, och han för sig. När vi sen skulle resa iväg märkte vi att vi hade bokat olika utresor (han hade så klart klickat fel ;) ). Snopet när vi fick åka var och en för sig...

Och vilka snygga skor!

anneliten said...

Jag har en regel - jag köper inte löparskor för utseendets skull. Den är en av mina tuffaste att efterleva :-)

Johan Renström said...

Inte konstigt att det går så bra för hk-flyget som Peter Forsberg investerat i när de är så serviceinriktade. Man kanske ska plocka fram Morrisey igen. Lyssnade mkt på dom låtarna för ... hmm ... några år sedan.

Petra said...

Snorkkis - eller hur, visst ar det latt hant att trycka fel! Speciellt nar man sitter sent pa kvallen och ar trott!

Anneliten - samma har! Fast dromma om dessa godingar gar ju.

Johan - ja, jag hoppas att de AR framgangsrika men jag har hort rykten om att det inte gar sa bra. Hur som helst - en positiv upplevelse som kund.

Sjalvklart ska du leta fram Morrissey igen! Jag skulle inte kunna leva utan honom. :)