Friday, August 26, 2011

TGIF

De basta loprundorna avverkas enligt mig helt klart under helgen nar man har mer tid (=mindre stressad) och man kan satta igang och springa lite nar det faller en in. Vardagarna kantas ju mycket av ratt sa inrutade rutiner - man kliver upp i ottan, stressar ivag till jobbet, slukar en staende lunch, springer mellan moten och stressar hem igen. Man ska dessutom fa till traningspasset antingen innan eller efter, eller om man ar riktigt smart - mittemellan. Det later ju hemskt nar man beskriver sin vardag pa det sattet men sa ar det ratt ofta, och jag misstanker att det inte ar nagon ovanlighet. Pa vardagarna, precis nar man komit hem kan ett traningspass ofta inte alls kannas speciellt lockande. Men just idag och infor helgen lockar det mig till max - jag vill springaspringaspringa och det ska bara vara lustfylltlustfylltlustfyllt.

Annars har jag precis tagit itu med ett annat kart intresse som jag brukar syssla med ibland - fotografering. Har precis paborjat en kurs sa nu kanske det blir lite mer galna loparfoton pa den har bloggen.

I ovrigt, mellan fotolektioner och annat har jag faktiskt sprungit i ganska lagoma mangder den har veckan, 3 pass och 2 till hoppas jag kunna fa till den har helgen. Ha en trevlig helg!



Last stretch


3 comments:

Lorena said...

Tack ska du ha! Första gången jag kikar in hos dig nu, vilken inbjudande och gästvänlig blogg! Det gillas. :)

Kan hålla med dig om att vardagens stress ofta hämmar träningen, tror det är viktigt att ta sig tid för löpningen ändå i de fallen, och inte ha dåligt samvete över att det blir "för kort" eller för lite kvalitet, fem kilometer lufs är alltid bättre än ett inställt pass, det är min filosofi, sedan funkar det ju inte alltid i praktiken.

Men en gör så gott en kan!

Förlorade mil inkasseras under lördag-söndag :)

Ingmarie said...

Kurser är alltid roligt! faktum är att jag skulle kunna vara den eviga studenten om bara någon betalade mig. ;-) Hoppas helgen varit fin!

Petra said...

Lorena - tack, vilken gullig kommentar angaende bloggen! Ja, visst ar det sa att man inte alltid kan trana som man "vill" - praktiken stammer inte alltid med ens onskevardag. Du har helt ratt i din filosofi "basta traningen ar den som blir av". On that note, nu ska jag faktiskt ta mig ut innan det blir for morkt ute:) 

Ingmarie - samma har! Att plugga ar otroligt roligt! Speciellt sahar i mogen alder nar man sjalv valt det! ;) Ha en bra vecka!