Tuesday, October 12, 2010

Fladder runt benen - kan det vara något?

Det ar helt klart ett perfekt lopvader nu, varmt utan att det ar for varmt. Vissa dagar kan man ha pa sig shorts och linne medans andra dagar ar lite kyligare och det ar ratt skont att springa i trekvartstights. Men vi gar ju som sagt mot mycket varmare tider och forra sommaren blev det ett stort inkop av nagra korta traningstoppar trots att det kan kannas ganska naket att springa med bar mage. Men man vanjer sig och alla tjejer gor ju det har sa man behover inte gora sa stor grej av det.

I helgen kopte jag en loparkjol. Har gatt och haft loparkjolsdille ratt lange nu (bade RW-Sofie och Redaktionsbloggen har sina) men eftersom jag ar en typisk person som garna vill ga och overvaga kopet om jag inte riktigt kan befoga det - forrutom nar jag handlar huvudstupa pa rea saklart - blev det manga turer fram och tillbaks till butiken. En loparkjol; jag kunde inte riktigt komma pa finessen dar; kandes det inte bara som ett onodigt lyx liksom? Fladder runt benen och ingen direkt funktion forrutom att det mojligtvis kunde vara snyggt och lite annorlunda. Men jag foll som en fura for det dar sista argumentet, speciellt med sommaren pa intagande och allt.

Sagt och gjort; ett kjolkop blev det. Market ar Lululemon, ett kanadensiskt marke som utmarker sig for superbra kvalitet (har en massa andra plagg darifran), oftast fina klatschiga farger (aven om jag fegade ur och korde svart), men kanske framforallt for sitt innovativa satt att utnyttja plagget och dess funktion till max. En trojaram ar tex inte bara en simpel trojaram utan den har oftast hal sa man kan stoppa in tummen och fa lite langre armar. Likasa med fickorna pa armslutet som gor att man kan knyta in naven om man springer nar det ar kallt (och inte har vantar med sig). Sma, strategiskt placerade meshbitar som gor det bade snyggt och praktiskt.... ja, till exempel.

Vi far helt enkelt se vad den har loparkjolen far for betyg i traningssammanhang. Den ar visserligen bra funktionellt planerad; fickor och korta tights under sa man slipper eventuella pinsamheter. Kritstrecksrander som fungerar som reflex pa kvallen. Plisserad ar den ocksa sa den ger lagomt mycket utrymme for att stracka ut benen i ren galopp. Kan redan nu saga att den sitter enormt skont och ar valdigt fin pa. Hit eller diss - ja, det ar fragan. Hmm... aterstar att se.

9 comments:

Fit-Eva said...

Ja, lång tid tog det innan jag köpte löpartights och det var först i år som jag köpte mitt första par "ful-shorts". Inväntar ivrigt din rapport om kjolen, jag kanske hakar på :-)

Petra said...

Fit-Eva - fulshort? Du menar alltsa snyggshorts?? ;-)

Fit-Eva said...

Nja, det är sådana där slitsade korta som alla sprang i på 80-talet. Sköna att springa i men ack så fula...

Staffan said...

Löparkjol? Nej det blir det nog aldrig tal om för egen del, tack och lov ;)

Ingmarie said...

Den är på något vis ganska snygg men nja... Inget jag tänker lägga pengar på. :-)

Anna said...

Men vad kul med en löparkjol. Jag är lite intresserad av hur det funkar. Varför ska man inte få vara chick när man tränar. Riktigt söt liten pärla.

Johan Renström said...

Den ser fin ut. Tror jag väntar på kilt-varianten för egen del. Kan man springa i fivefingers kan man väl springa i kilt:)

Petra said...

Jag är också helsåld på löparkjolar - har den t o m till vardags på kontoret :)

Petra said...

Fit-Eva - de ger bra vetilation om inte annat!

Staffan - men om du skulle vaxa benen da, tror du inte det skulle funka da? :-D

Ingmarie - forstar helt klart att detta inte ar nagot for alla. Jag tankte att det kunde vara en rolig grej att testa! :-)

Anna - tack och jag gillar den jattemycket jag med! Jag aterkommer med rapport sa fort jag har testat!

Johan - ja, eller hur! Och forsok fa med Staffan pa kiltvarianten ocksa vettja! Sjalv har ocksa forsokt med Fivefingers men lyckades aldrig fa in tarna i varje avdelning eftersom jag tydligen har alldeles for krokiga tar.

Petra - kan verkligen se dig i loparkjol!! Ska bli kul att hora hur du tycker det funkar att springa i din.