Monday, February 1, 2010

Veckans Träning

Hur man an forsoker planera och styra sin [tranings]fritid sa blir det aldrig riktigt som man tankt sig. Jag hade tankt springa pa fredagen eftersom jag tog en flexdag fran jobbet - det brukar ju bada gott med aterhamtning och allt - men sa kom ett tandlakarbesok i vagen och en massa annat hemskt sa det blev ett snabbt pass i poolen i stallet. Annars bjod helgen pa ett mellanlangt loppass pa 16 km och en cykeltur pa 20 km. I ovrigt blev traningsveckan sahar -

Mandag: lopning 6 km (5.20 min/km)
Tisdag: lopning 10.5 km (5.40 min/km)
Onsdag: lopning 8 km (5.20 min/km)
Torsdag: vila
Fredag: vattenlopning 40 min
Lordag: lopning 16 km (5.33 min/km)
Sondag: cykel 20 km

3 comments:

Miranda said...

Fint lördagspass och härligt att klara månadsmålet ;)

Vad är det för tävling som hägrar för dig?!

Petra said...

Tack! Sydney marathon - fast det ar ju inte forran i september. Men det blir min forsta mara sa jag har ju ingen erfarenhet av den distansen...lika bra att borja bygga upp langt innan!

Miranda said...

Är det sant! Finns det ett marathon då, fyfan vad häftigt! Vad satsar du på för tid? Såklart man ska satsa i tid, då är man ju förhoppningsvis ganska förberedd innan :)

Vad kostar det förresten?