Tuesday, February 2, 2010

Bra väder

Ja, alltsa, egentligen borde man (jag) halla truten med att klaga om det har med vader, men... ligger det inte i svenskens natur att vara lite vaderkanslig? Jag har fatt for mig det ialla fall (och blir standigt pamind om det fran mina vanner har). Fast minus 24 ar ju inte pa nagot satt kul.

Hur som helst. Man KAN faktiskt trottna pa sol och varme ocksa, atminstone under det har gassande vadret som pagatt i nastan 4 manader nu. Men, men - 2 manader till och vi bor ha avsevart svalare dagar. Just idag var det ratt skont, mulet och blasigt. Jag hurrade och snorade pa mig dojjorna illa kvickt efter jobbet. 13 km lopning i 5.20-fart blev det. Nagot som mest skulle kunna liknas fartlek och med en negativ split.

2 comments:

egirl said...

Haha, ja aldrig är man nöjd! Men jag känner igen det det där. På sommrarna på Mallorca när man någon gång fick regn och rusk var vi överlyckliga och våra gäster skitsura... ;)

Petra said...

Ja, eller hur! Tur att det finns 4 olika arstider sa man far lite variation. Fast har (i Australien) kanns det ju mest som 2 olika arstider men det ar val for att man tycker att arstiderna borde vara mer extrema.