Sunday, June 20, 2010

Sova sig i form?

Mycket vila har det blivit i helgen. Jag behovde nog det, kan inte minnas senast jag sov till klockan elva en lordagmorgon. Att sova sig i form kanske ar den nya ultimata traningsformen?

Efter att ha kollat igenom lite bilder pa prinsessans brollop i morse (fastande lite langre an vad jag hade tankt - hon var himla fin!) har jag varit ute pa en mellanrunda i det harliga vintervadret. Vi hade ju en intensiv regnperiod pa cirka 3 veckor, nu har regnet bytts mot fina vinterdagar igen. Sval temperatur, runt +12C och en klassisk Sydneyhimmel (=klarbla himmel och sol).

Dagens traning blev 12,5 km i 5.15 min/km-tempo och en snittpuls pa 162 bpm. Summerar veckan som gick som "ganska lugn" pa sammanlagt 30 km lopning pa 3 pass.

4 comments:

Lisette said...

Att vila i form är icke att förakta. Här i Umeå är typisk norrländsk sommar - regn och 11-15 grader. Nästan som er vinter! ;-)

Daniel said...

Vila är bra! Vill kroppen sova ska man nog lyssna och ta en sovmorgon med gott samvete. ;)
Fin vecka du fick till!

Petra said...

Lisette - Fy vad trakigt! Hoppas vadret vander snart och det blir riktig sommarvarme! Ja, det ar onekligen ingen stor skillnad pa vara vintrar och somrarna hemma!

Daniel - Vilan gjorde gott! Jag tror att det ar sa man maste gora, lyssna pa sin kropp och tyda signalerna.

Andréa said...

Häftigt att det är 12 grader när det är vinter :)