Sunday, June 20, 2010

Sova sig i form?

Mycket vila har det blivit i helgen. Jag behovde nog det, kan inte minnas senast jag sov till klockan elva en lordagmorgon. Att sova sig i form kanske ar den nya ultimata traningsformen?

Efter att ha kollat igenom lite bilder pa prinsessans brollop i morse (fastande lite langre an vad jag hade tankt - hon var himla fin!) har jag varit ute pa en mellanrunda i det harliga vintervadret. Vi hade ju en intensiv regnperiod pa cirka 3 veckor, nu har regnet bytts mot fina vinterdagar igen. Sval temperatur, runt +12C och en klassisk Sydneyhimmel (=klarbla himmel och sol).

Dagens traning blev 12,5 km i 5.15 min/km-tempo och en snittpuls pa 162 bpm. Summerar veckan som gick som "ganska lugn" pa sammanlagt 30 km lopning pa 3 pass.

4 comments:

Lisette said...

Att vila i form är icke att förakta. Här i Umeå är typisk norrländsk sommar - regn och 11-15 grader. Nästan som er vinter! ;-)

Daniel said...

Vila är bra! Vill kroppen sova ska man nog lyssna och ta en sovmorgon med gott samvete. ;)
Fin vecka du fick till!

Petra said...

Lisette - Fy vad trakigt! Hoppas vadret vander snart och det blir riktig sommarvarme! Ja, det ar onekligen ingen stor skillnad pa vara vintrar och somrarna hemma!

Daniel - Vilan gjorde gott! Jag tror att det ar sa man maste gora, lyssna pa sin kropp och tyda signalerna.

Löpning & Livet said...

Häftigt att det är 12 grader när det är vinter :)