Tuesday, January 19, 2010

"Jag VILL inte bli sjuk... jag ÄR inte sjuk..."

(Fraser man kan upprepa for sig sjalv nar man springer och det kanns som hjartat och steget dundrar pa i dubbelfart.)

Nu tror jag visserligen inte sa har dagen efter att jag ar pa vag att bli sjuk. Kanner mig varken dalig, svag eller vek pa nagot satt - i dag alltsa. Men igar var igar och gardagens piggelin-pepptalk var jag formodligen tvungen att kora pga kombinationen varme och att jag var alldeles for varmt papalsad, samt att det kanns som jag saknar nagon slags naring; jarn skulle jag kunna tanka mig (note to self: at mer bladspenat, broccoli, blabar och framforallt en blodig stek nu och da). Att maken gar med snuvig nasa kanske bidrar det ocksa.

Men som sagt, igar kandes det tungt, segt och som jag fick jobba extra mycket - det blev en kort loprunda (7 km, @5.19 min/km) foljt av sofflage resten av kvallen. Vilodag pa det.

3 comments:

Janne said...

Krya på dig innan du blir sjuk...
Du kommer igen efter vilodagen ska du se. Och se till att peta i dig något nyttigt från jorden.
Annars lät det gott med den där blodiga steken :)

Ingmarie said...

Tror mer på att ta bort det där "inte" och säga; "jag är frisk, jag är frisk, jag är pigg, jag är stark". :-) Och biffen kan jag definitivt vara utan! ;-)

Petra said...

Janne - Tack, ska tanka pa det! Nyttigheter fran jorden ater jag redan tillrackligt sa det ar nog mer steken som lockar i nulaget:)

Ingmarie - Ja men du har ju helt ratt! Det blir ju liksom en helt annan effekt da! (typ ar glaset halvtomt eller halvfullt). Helt ratt tankt!