Sunday, January 3, 2010

Cykel & 3D

Cykeltur pa agendan i dag. Tog forst makens trasiga cykel till cykelverkstan (stod sedan och dreglade over en hop FINA cyklar som garna hade fatt folja med hem, ja atminstone en av dem). Efter det blev det en cykeltur for min del pa ca 25 km i ett regntugnt Sydney genom Paddington och nagra vandor genom Centennial Park, sedan ater till Paddington for lunch och biofilmen Avatar. Ogonen kanns nu rejalt fyrkantiga efter ca 2 tim 45 min med 3D-glasogon pa nasan.

Det ar faktiskt skont att vara ater i Sydney igen aven om det ar back to work igen imorgon. Det kanns ocksa bra att ha kickat igang detta ar som jag tror kommer att bli helt fantastiskt. De senaste veckorna har jag ocksa trappat upp traningsmangden en aning vilket kanns annu battre. Speciellt med tanke pa att det inte orsakat nagra skador eller konstiga kanningar i knana eller hoftena. 51 km lopning avverkade jag under arets nast sista vecka, och 45 km lopning denna vecka (plus cykel, vattenlopning, core-ovningar och ratt manga promenader). Visst, nar man inte jobbar sa ar det ju lattare att trana och aterhamta sig, men jag tor nagonstans att kan jag bara balansera jobbet med traningen pa ett optimalt satt sa kommer jag att kunna fortsatta sahar.

Ja, det var val ungefar det lilla fran den har delen av varlden. Imorgon ar det trakmandag igen och da byter jag flipflopsen mot svarta klackar och pennkjol.

2 comments:

Miranda said...

Hejsan! Jag tycker inte att det låter så fel med klackar och pennkjol ändå ;) och kul att du skrev i bloggen. Just nu går tankarna kring Bond uni, dvs på Guldkusten. Tar tacksamt emot info om lopp, har redan börjat fundera i dem tankarna! Din blogg är riktigt skoj att läsa förresten och ger mig VERKLIGEN inspiration:)

Petra said...

Miranda - klackar och pennkjol kanns bara alltfor mycket vardag:) Vad kul att du funderar pa Bond uni vid the Goald Coast! Det tror jag blir jattebra, dels ar det ju ett jattebra geografiskt lage (nara bade till Sydney och Brisbane) och sa ar det mycket bra loparterrang daruppe. Nackdelen ar val kanske att det ar annu varmare an har i Sydney och den varme vi har har tycker jag ar perfekt. Universitet kan jag dock inte uttala mig om men det blir sakert bra! Hoppas du kommer in!

Ska forsoka knapa ihop lite bra matnyttig "australiensisk" loparinfo till dig!