Sunday, April 25, 2010

Veckans Träning

Veckan som gick blev valdigt bra traningsmassigt, 54 km lopning och ett cykelpass pa 23 km. An sa langre har jag inte borjat nagot marathonprogram men det lutar at Anders Szalkais sub 4.00-program. Det ar verkligen lyxigt att kunna springa utan skador, nu har jag ju iof inte haft nagra "akommor" pa lange men det ar val nar man ar skadefri som man inser hur viktigt det ar att fa fortsatta vara skadefri. Igar blev det ca 9km i Centennial Park och idag en lite langre runda. Perfekt vader idag, svalt och harlig frisk regnluft, runt +17C, den perfekta loptemperaturen enligt mig. Kopte nya skor i helgen, de ar sa fina att de kraver ett eget inlagg sa jag aterkommer till dem senare.

Mandag: vila
Tisdag: transportlopning 13 km, 5.49 min/km
Onsdag: cykling 23 km
Torsdag: transportlopning 12,55 km, 5.46 min/km
Fredag: vila
Lordag: lopning 9,6 km, 5.21 min/km
Sondag: lopning med fartinslag 19 km, 5.28 min/km

No comments: