Sunday, April 4, 2010

Påsklöpning + Veckans Träning

Man glommer bort hur det funkar i det har landet vid speciella tillfallen; nu under den har paskhalgen tycker jag det har kants som en enda trakig langfredag; nastan alla affarer har varit stangda och de fa som haft oppet har varit proppfulla. Mycket markligt.

Forrutom langfredagsvarning har vi grillat en del, atit agg (och malat agg ocksa for den delen). Och sa har det aven blivit en del lopning i helgen; skartorsdagen inleddes med en 11 km-runda i behagligt 5.20-tempo. Likasa igar kom jag ut pa en milrunda i liknande tempo. I morse vaknade jag tidigt och bestamde mig for en mellanrunda; tog en ny rutt som innebar manga sega backar, en kombination av cross country, asfalt och lite blandad grusvag. Nagra av backarna tog verkligen musten ur mig dar jag fick jobba som en gris for att komma upp. Men harligt sa klart; 16,5 km i ca 5.40-tempo. Imorgon ar det tankt att jag ska ge mig ut pa en langre cykelrunda om det blir uppehall i regnet och jag far med mig den grupp som ville folja med. Hoppas pasken har varit bra for er andra!

Sahar sag min traningsvecka ut -

Mandag: vila
Tisdag: styrketraning
Onsdag: lopning 12 km 5.20 min/km
Torsdag: lopning 11 km 5.30 min/km
Fredag: vila
Lordag: lopning 10 km 5.32 min/km
Sondag: lopning 16,5 km 5.40 min/km

3 comments:

Magnus said...

Ahhh, trevligt att se dig "åter". Låter ganska behagligt med lite uppehåll, trots allt. Avslutar själv en vecka med höjda distanser oc planerar "vila" nästa vecka :-) Sköna rundor!

Daniel said...

Vilken bra vecka du fick till!
49,5km löpning är bra mängd, kul att se lite styrka också! :)

Det måste väl också vara något rekord? Trodde inte du körde så här mycket löpning per vecka? Jag kan ju ha fel ;)

Petra said...

Magnus - tack! Skont att vara tillbaks faktiskt aven om semestern har varit helt underbar! Far lasa upp mig lite pa din blogg - har dock sett att du jobbat pa ratt bra sjalv!!

Daniel - ja, det blev en valdigt bra vecka faktiskt. Delvis ar det val for att jag hade san abstinens efter lopningen (efter semestern) men dessutom vill jag forsoka trappa upp lite emellanat. Jag kommer ju narmare mitt marathon aven om det inte ar forran i september men det kanns som det kan vara lage att borja introducera lite tuffare veckor emellanat.