Thursday, April 8, 2010

Mer cykel...

Cykelrundan i mandags blev foremal for en del diskussioner pa jobbet; detta gjorde att jag overtalades att komma med pa en cykelrunda pa lunchen nu idag. Jobbar med nagra andra cykelentusiaster som avverkar lite langre distanser och ofta aker pa cykelresor. 200 km i en handvandning ar inga problem for dem - ratt imponerande. Sagt och gjort; idag har jag med mig cykeln till jobbet med alla cykeltillbehor. Mitt kontor ligger ca 25 km fran hemmet; visst hade jag kunnat cykla den strackan istallet for att slapa med mig cykeln pa pendeltaget, men a andra sidan kanns det lite laskigt att cykla i rusningstrafik pa morgonen, atminstone i nulaget. Tyvarr finns inte cykelvagar i lika stor utstrackning som i Sverige sa om jag skulle borja cykel-commuta till jobbet skulle jag vilja bli en battre cyklist forst. Men sett ur ett rent praktiskt alternativ sa skulle det funka; omkladningsrum och dusch finns, och cykeln kan man ta med sig upp pa vart kontor sa det har med att cykla till jobbet ibland ar visst ett alternativ som tal att tankas pa.

No comments: