Friday, March 5, 2010

Fredag!

Hur man an vrider och vander pa det sa ar det jakligt skont nar det ar fredag. Speciellt om man kanner sig helt utarbetad och i stort behov av somn... Avverkade 9 km lopning efter jobbet idag, harligt att springa i skont svalt vader och givetvis kanner jag mycket piggare efter det - skont! I morgon vill jag springa langt om det gar och jag orkar, men vi far se hur mycket jag hinner med da vi aven har ett brollop som star pa agendan.

Idag ar det precis 2 veckor tills vi sticker till Tokyo. Mitt japanska ordforrad utokas en liten dos varje dag, kor som rutin att beta av nagra japanska ord vid frukostbordet (valdigt roligt men vad gor man om personen i fraga skulle svara?? Ja, det aterstar att se...). Trevlig helg nu, vare sig ni befinner er i Sverige, Japan, Usa, Portugal, Tyskland, Finland, UK, Australien...

4 comments:

Daniel said...

Håller med! Fredagen är bästa dagen för mig! Mitt skiftarbete gör dessutom att jag är helt ledig varannan fredag, perfekt för en bra start på helgen. :)
Spännande att det snart bär av till Tokyo!!
Trevlig helg på dig med!

Anna said...

Det är en bra inledning på helgen om man får till ett pass på fredagen. Och Tokyo, vad häftigt. Hoppas löpturen under helgen gick bra!t

Joel R said...

Jag saknar fredagarna. Ja de infinner sig förstås men eftersom jag ofta jobbar helger så blir det inte samma sak. Min fru älskar sina fredagar och jag skulle så gärna känna att vi alltid hade dem tillsammans. Njuter i fulla drag av de som bjuds och funderar så smått på lösningar för att kunna jobba "kontorstider".

Petra said...

Daniel - ar man mandag-fredagsarbetare sa ar det himla skont att stanga ned for helgen:) Hoppas du hade en trevlig helg!

Anna - Visst ar det! Absolut basta sattet! Tokyo ska bli superhaftigt! Jag langtar:)

Joel - ah, ja det finns alltid for och nackdelar med att INTE jobba mandag-fredag. Hoppas du kan losa det pa det satt som funkar bast for er familj! Som du sager, det ar ju roligt att ha en speciell gemensam dag i veckan att se fram emot.