Friday, August 7, 2009

Ögondroppar, vila, health boosters & vitaminmarathon

Ett ont oga har satt kappar i hjulet den har veckan; i tisdags borjade det klia i hoger oga, det svallde upp och blev rodsprangt, och sedan dess har det gatt utfor (jag har en konstig formaga att dra pa mig sadana har ogoninfektioner en gang om aret; vanliga manniskor far rejala forkylningar, jag far ogoninfektioner... don't ask!) Sa ogondropparna, en dos antibiotika, ekologiska farskpressade frukjuicer & smoothies och massor av vila har varit mitt mantra nu i nagra dagar. Men i dag sa - jag vet inte om jag inbillar mig for att jag vill, men det KANNS som det onda ogat ar pa vag bort (=las, det kanns inte langre som migran nar jag ror pa mig). Annars ar allt super; springet i benen ar dar, psyket ar installt pa en rejal loprunda, och forrutom det ar jag sa uttrakad av att inte kunna rora pa mig att jag nastan borjar klattra pa vaggarna snart. Kan bara det har elaka ogat lagga sig en aning nu sa sa far det atminstone bli en prov-power walk i eftermiddag.

No comments: