Monday, February 20, 2012

Äntligen Måndag!

Efter en helg i hektiskt tempo ar det snudd pa skont att saga sa nu nar en ny vecka rullat igang. I lordags var jag uppe med tuppen och sprang 12 km i Centennial Park. Redan klockan halv sju nar jag borjade passet var temperaturen en bit uppemot trettio grader. Cirka en timma senare var det om mojligt annu varmare. Det ar dagar som dessa da man verkligen inte kan gora sa mycket annat an att duscha iskallt efter avverkade pass.

Nagra timmar senare pa dagen var det stort kalas for maken som har fyllt jamna siffor. Vi firade med ett gang busiga, festglada vanner till langt inpa smatimmarna och det var en inte alltfor energisk loperska som morgonen darpa snorde pa sig lopardojjorna och styrde kosan mot Queen's Park i sakta mak. I all festyra hade jag bokat date med min loparkompis Fabio, annars hade det nog varit stor chans for en sovmorgon for min del. Hur som helst - 15 km senare och jag kande mig som en ny manniska.

Lopning har ju den effekten - helande, renande och inger ett allmant valmanende - det vet vi ju alla men men den kanske mest spannande aktiviten for helgen blev en helikopterflyging over Sydneys strander och inloppet Sydney Harbour.

 IMG_4557

4 comments:

Fit-Eva said...

Nice! Och hur stylish är du inte med dina solbrillor och tillhörande headset!
Bakisjogg, inte det lättaste - well done ;-)

Petra said...

Eva - Hehe, ja, kande mig liksom hemma i headsetet. Och nej, dagen efter ar aldrig sa rolig som dagen innan. :)

Suzan said...

Underbar bild!!

Petra said...

Suzan - tack! Det var en rolig resa. :)