Tuesday, July 19, 2011

All work, no play

Jobba-ata-trana-jobba-ata-trana. Och nagonstans daremellan ska man val se till att hemmet inte helt och hallet forfaller, att man hinner sova mellan jobbet och tranandet, och att man kanske hinner gora nagot annat roligt emellan allt detta ocksa - Ja, ungefar sa ser mina dagar ut.

Med traningen gar det finfint. Tror att det ar bra med rutiner, aven om det ar tidiga sadana, sa man inte hoppar over nagot eftersom det "inte ingar i ens vardag". Morgontraningen gillas skarpt och aven om det gar segt att komma igang i borjan av ett pass sa konstaterar jag alltid efterat att det ar toppen att starta dagen pa ett sant satt. I sondags sprang jag ett kortare langpass (19 km i 5:25-fart) - underbart att komma ut pa ett lite langre pass och kanna att man inte var helt slut efterat. Hinner med runt 4-5 pass i veckan fordelat pa 3 loprundor pa lopbandet, och runt 1-2 riktiga pass ute. Helt ok i min varld. I ovrigt ar det riktig aussie-vinter nu - kor pa mossa, halsduk och vantar - riktigt mysvader att vara ute och kuta i.

3 comments:

Ingmarie said...

Kom bara ihåg att andas mellan varven. .-)

mikael said...

Hittade ett inlägg du gjort om ITB-senan.
Jag känner att det är samma problem som jag drabbats av.

Kör en del stretching och det hjälper till viss del. Därför ska jag börja med dom övningar du gav förslag på

LInda said...

Hallå, vad tyst du är! Saknar dina inlägg:)