Friday, July 2, 2010

Bort, bort, bort

Nu sitter jag har och har helg och pustar ut och kanner mig jattetrott. Dessutom har jag nanting elakt i halsen som gor att det gor ont varje gang jag svaljer. Hoppas det inte blommar upp till nagot mer, ibland kan det ju faktiskt forsvinna om man bara "tanker bort" det onda och istallet tanker att man ar frisk, lite Mota Olle i grind. Jag skippade traningen idag p.g.a. av detta, vi far se hur resten av helgen kommer att se ut. Nu blir det te & glass-kur och eventuellt en film, det brukar ju alltid ga hem.

Trevlig helg - hoppas att solen kommer att lysa pa er i helgen!!

5 comments:

Unknown said...

Mmmm glasskur funkar för både själ och kropp. Hoppas du får en superduper helg.

Peace Love och Löparskor!

anneliten said...

Jag har en grekisk bacillusk som jag försöker fördriva med grekisk yoghurt med honung. Men när jag tänker närmare på det kanske det är helt fel taktik? Svenskt brännvin kanske?

Ingmarie said...

Ja BORT BORT! D-vitamin-det är mitt svar på kur. :-)
Krya på dig!

Daniel said...

Nej nej nej....bort bort bort!!!!
Hoppas det bara är en "känsla" och inget allvarligt. D-vitamin är super som Ingmarie skriver!
Ha en bra helg!!!

Petra said...

Jesper - tack, helgen var jattemysig (ursakta sent svar bara!)

Anneliten - Haha, bagge kurerna later som dunderhonung, som Daniel brukar saga:) Hade jag haft en flaska svenskt brannvin har hade jag helt klart kort pa det:)

Ingmarie - Tack! Men vart ska man fa D-vitamin ifran om man inte vill ata kopiosa mangder agg, fisk och mejeriprodukter? Bir det i form av piller da?

Daniel - Tack for krya-pa-dig-halsningen, det hjalpte! Ska lasa upp mig pa D-vitamin och hur man bast kan fa i sig sa mycket som mojligt. Vill helst inte ata tillsatser (piller eller dylikt) men det kanske inte finns nagon annan vag?